Instrumenty promocji mix

Przedsiębiorstwo, które musi zadbać o swoją promocję ma do dyspozycji pięć instrumentów promocji, noszą one nazwę promocji mix. Zalicza się do nich reklamę, czyli nieosobistą prezentację i promocję idei, wybory lub usługi przez określonego sponsora. Sprzedaż osobistą, czyli osobną i bezpośrednią prezentację wyrobu, usługi lub idei przez osobę sprzedającą produkt potencjalnemu nabywcy. Public relations, który stanowi kontrakt firmy z dalszym otoczeniem, ma za zadanie wytworzenie pozytywnych postaw wobec firmy. Publicity, czyli informacja na temat firmy lub jej oferty ukazującej jej w mediach nieodpłatnie. Promocja sprzedaży, czyli działanie marketingowe, które używa bodźców ekonomicznych w celu pobudzenia sprzedaży oferty. Wszystkie instrumenty promocji mix zajmują tym by jak najlepiej przedstawić i rozreklamować produkt. Bez dobrej promocji mix żaden produkt nie jest w stanie wejść na rynek i dobrze się sprzedać. Produktem tym mogą być nawet tak zwany celebry ci, którzy muszą prawidłowo zaprezentować się w mediach.

Witam nazywam się Aneta Kownacka i prowadzę bloga o mediach i reklamie w internecie. Znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących życia w świecie mediów i reklamy. Będzie mi bardzo miło jeśli skomentujesz, gdy będzie Ci się podobał jakiś wpis.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.